آمار بازدید کنندگان
۱۳۹۵/۰۳/۳۰
رئیس مرکز هماهنگی فوریت‌های اجتماعی بهزیستی کشور:
طرح سوپروایزر در مراکز اورژانس اجتماعی اجرایی می‌شود
 
رئیس مرکز هماهنگی فوریت‌های اجتماعی بهزیستی کشور از اجرای طرح سوپروایزر در مراکز اورژانس اجتماعی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۴۰ شهرستان بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت از خدمات اورژانس اجتماعی برخوردار نیستند.
طرح سوپروایزر در مراکز اورژانس اجتماعی اجرایی می‌شود
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «حسین اسدبیگی» رئیس مرکز هماهنگی فوریت‌های اجتماعی بهزیستی کشور در حاشیه بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در بیان تاریخچه تشکیل مرکز فوریت‌های اجتماعی، گفت: نیمه دوم سال 1378 مرکز مداخله در بحران در 9 استان تهران، خراسان، اصفهان، بوشهر، سمنان، مازندران، آذربایجان غربی، هرمزگان و یزد افتتاح شد که این مقدمه‌ای بر راه‌اندازی مرکز هماهنگی فوریت‌های اجتماعی بهزیستی کشور بود.

رئیس مرکز هماهنگی فوریت‌های اجتماعی بهزیستی کشور، ادامه داد: در سال 1381 نیز خط تلفن کودک با شماره 3711111 در تهران و 5 استان گیلان، خراسان، اصفهان، آذربایجان شرقی و فارس راه‌اندازی شد که در سال 1383 خط 123 اورژانس اجتماعی در تمامی استان‌ها فعال شد و سال 1387، پنجاه خودرو خدمات سیار اورژانس اجتماعی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از تصویب آئین‌نامه، مرکز فوریت‌های اجتماعی افتتاح شد بر فعالیت‌های اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط اورژانس اجتماعی 123، خدمات سیار، پایگاه الکترونیک و مداخله در بلایا از اهم این فعالیت‌هاست که در نظر ما ارائه خدمات در مراکز مهمتر از خدمات سیار است.

اسدبیگی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۰ شهرستان بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت از خدمات اورژانس اجتماعی برخوردار نیستند، تصریح کرد: اصل فعالیت اورژانس اجتماعی متمرکز بر کودک‌آزاری، همسرآزاری، خودکشی و فرار از منزل است که تنها 7 تا 8 درصد تماس‌های صورت گرفته با 123 مرتبط با حیطه کاری است.

رئیس مرکز هماهنگی فوریت‌های اجتماعی بهزیستی کشور، به آمار سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال 94 بالغ بر 33 هزار و 832 نفر در مرکز مداخله در بحران پذیرش شدند؛ همچنین از 188 خط 123، در کل 582 هزار و 751 تماس برقرار شده که از این تعداد 141 هزار و 598 تماس مرتبط یوده است. این در حالی است که 298 خودرو سیار در کل کشور 126 هزار و 161 نفر را پذیرش کردند و 162 پایگاه‌ خدمات اجتماعی برای 56 هزار و 135 نفر تشکیل پرونده داده شده است.

وی توسعه اورژانس اجتماعی، استقرار و ساماندهی خدمات فوریت‌های بهزیستی در مرکز هماهنگی، مدیریت مشارکتی و استفاده از ظرفیت‌های استانی، حمایت‌طلبی از دستگاه‌ها و منابع مرتبط و شناساندن اورژانس اجتماعی به عموم جامعه و همکاری با رسانه‌ها و استفاده از توان بالقوه فضای مجازی و سایت 123 را سیاست‌های این مرکز برشمرد و گفت: در این راستا ما حمایت‌طلبی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای صدور مجوز استخدام و همچنین NGOها به عنوان یاوران ما در تحقق اهداف را طلب می‌کنیم.

اسدبیگی، اجرای طرح سوپروایزر در مراکز اورژانس اجتماعی، تهیه پیش‌نویس پروتکل خودکشی و کدگذاری خودروهای خدمات سیار اجتماعی را از اقدامات سال جاری مرکز هماهنگی فوریت‌های اجتماعی بهزیستی کشور برشمرد و تصریح کرد: پروتکل کودک آزاری امسال ابلاغ می‌شود.

رئیس مرکز هماهنگی فوریت‌های اجتماعی بهزیستی کشور در پایان کمبود نیرو، نداشتن مجوز برای بکارگیری و استخدام نیروی انسانی متخصص، پایین بودن امنیت شغلی نیروهای انسانی را از چالش‌های مرکز فوریت‌های اجتماعی بهزیستی کشور عنوان کرد.
منبع : اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان بهزیستی کشور است و نشر آن با ذکر منبع بلامانع است