آمار بازدید کنندگان
25 هزار و 720 مورد تماس برقرار شده با خط اورژانس اجتماعی از فروردین ماه امسال تا کنون
بیش از 3500 مورد از تماس های اورژانس اجتماعی مربوط به کودک آزاری بوده است
    
مهشید موقر، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه تعداد کل تماس های برقرار شده با خط اورژانس اجتماعی (123) از ابتدای فروردین ماه تاکنون 25 هزار و 720 مورد بوده است، افزود: تماس های مربوط به کودک آزاری 3545 مورد از تماس ها را به خود اختصاص داده است. تماس های مربوط به موضوع کودک آزاری از جمله مواردی هستند که بلافاصله بعد از تماس حتما پیگیری می شوند و همکاران اورژانس اجتماعی براساس موقعیت و شواهدی که وجود دارد مدارک را دریافت کرده و موارد کودک آزاری را به نهادهای مربوطه ارجاع می دهند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه برخی از موارد مربوط به تماس های کودک آزاری از طریق ارجاع پدر و مادر به مراکز مشاوره پیگیری می شوند، اظهار کرد: این پرونده ها با بررسی مستمر وضعیت کودکان در طول این مدت خاتمه پیدا می کند. برخی از این مشکلات به دلیل موضوعات عاطفی، مسامحه و غفلت پدر و مادر و... ایجاد می شود که با کمک مشاوران برطرف خواهد شد.

موقر با اشاره به اینکه برخی از کودک آزاری ها نیز به ویژه در شهرستان ها و روستاها به دلیل بی اطلاعی والدین از رفتارهای پرخطرشان اتفاق می افتد، تصریح کرد: این موضوعات باید از طریق اطلاع رسانی برطرف شود و آموزش های لازم در اختیار آنان قرار بگیرد. برگزاری کارگاه های آموزشی و اطلاع رسانی از جمله راهکارهای حل این مشکلات است. این کودکان نیز در طولانی مدت بررسی می شوند تا از سلامت روحی و روانی و جسمی آنان اطمینان حاصل شود.

وی با اشاره به اینکه در موضوعاتی که کودک به طور جدی در خطر است یا آسیب های جدی به وی وارد شده باشد کارشناسان به سرعت با دریافت دستور قضایی کودکان را به مراکز بهزیستی وارد می کنند، توضیح داد.
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان بهزیستی کشور است و نشر آن با ذکر منبع بلامانع است